1. 9. 2010

Jsme přesvědčeni, že podpora místní ekonomiky spočívá zejména v podpoře malých projektů a nikoli pouze v podobě lákání velkých investorů. Pro podporu nejen místní ekonomiky prosadíme pořádánípravidelných farmářských trhů ve Vsetíně. Ty umožní prodej kvalitních potravin od výrobců a zemědělců z blízkého okolí (ovoce, zelenina, masné a mléčné výrobky, med, pečivo…), podpoří místní ekonomiku a místní výrobce a zároveň vytvoří prostor pro setkávání lidí v lokální komunitě. Trhy byly vždycky nejen místem nakupování, ale také setkávání, komunikace a kulturního a sociálního vyžití. V mnoha městech ČR vznikly v letošním roce takovéto trhy a obyvatelé si jejich dostupnost a nabídku velmi pochvalují – naopak vsetínská radnice jediné tradiční tržiště v letošním roce úplně zrušila.

Podpora cestovního ruchu, zejména jeho “měkkých” forem – pěší turistika, cyklosturistika, běžecké lyžování, dovolená pro rodiny s dětmi – přinese do města a regionu další pracovní příležitosti v této oblasti. Město by se mělo profilovat jako zajímavý výchozí bod pro dovolenou v Beskydech a tomu přizpůsobit svou propagaci. Pro realizaci propagace je možné využívat studentů UTB ve Zlíně, kde se vyučují speciální reklamní obory a město by tak své reklamní a komunikační materiály mohlo v rámci spolupráce s univerzitou získat za mnohem výhodnějších podmínek než je tomu při jejich realizaci komerčními firmami.

V rámci operačních programů z evropských fondů budeme ve spolupráci s neziskovými organizacemi rozvíjet projekty pro zvyšování zaměstnanosti, rekvalifikace a zvyšování vzdělání pro osoby znevýhodněné a ohrožené na pracovním trhu. Místním firmám a podnikatelům budeme nabízet informace a pomoc pro přístup k penězům z evropských fondů na tvorbu pracovních míst a další zlepšování podnikatelského prostředí.

Budeme ve spoluprácí se středními a vysokými školami propagovat Vsetín jako město vhodné pro start podnikání mezi mladými podnikavými lidmi. Aktivity podnikatelského inkubátoru nasměrujeme hlavně do této oblasti zakládání nových firem, zejména pak v oblastech s vyšší přidanou hodnotou (moderní technologie, strojírenství…), které ve městě udrží vzdělané mladé lidi, kteří tak nebudou muset za prací odcházet jinam.

Komunikující město

Město by mělo pokračovat v aktivitách v rámci Místní agendy 21 při zapojování občanů do rozhodování o připravovaných projektech a aktivitách a tyto aktivity více propagovat, zejména pak srozumitelně a v “lidském” jazyce vysvětlovat jejich přínos pro město.

Město by také mělo připravovat pro studenty středních škol informační materiály, besedy atd. právě na toto téma – aby se mohli dozvedět, že demokracie je více než možnost ovlivnit politiku při volbách. Zjišťování nálad mladých lidí a studentů by městu přineslo další zpětnou vazbu a zároveň by vychovávalo do budoucna odpovědné občany, které se o své město budou zajímat.

Město by mělo v co největší míře využívat moderní komunikační prostředky jako internetové diskuse nebo sociální sítě nejen pro informování o své činnosti, ale i pro sběr zpětné vazby od občanů a poskytnutí prostoru pro širokou veřejnou diskusi nad tématy, týkajícícmi se města.

Město by mělo využít potenciálu schopných a šikovných lidí v regionu, zejména studentů UTB v oblasti vylepšování formy komunikace s veřejností – a to definováním grafického manuálu, vytvořením jednotného grafického stylu všech komunikačních kanálů (tiskoviny, internet, TV vysílání, venkovní reklama, orientační prvky na úřadě a ve městě). Pomůže to k lepší identifikaci a ztotožnení se s městem a zlepšení jeho image. V současné době jednotný komunikační styl neexistuje.

Město by mělo tvořit propagační materiály s důrazem na využití internetu a naopak opouštení neefektivních a neekologických forem jako jsou letáky z drahých lesklých papírů. Drtivá většina lidí dnes plánuje dovolenou pomoci internetu, ale propagační materiály města to zatím stále nezachytily. Informační centrum a související instituce by měly maximálně využívat internet jako platformu pro propagaci města. Kvalitní destinační management ve spolupráci se sbjekty, působícími v cestovním ruchu, by přineslo do města a jeho okolí další návštěvníky a tím i vytvořilo pracovní příležitosti.

Náš program podrobně: Základní body | Doprava | Život ve městě | Samospráva a boj proti korupci | Kultura a sport | Ekonomika a komunikace